تیر ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵ Asia/Dushanbe
  •  تخت روانچی: ایران در هیچ حمله ای علیه کارکنان یا تأسیسات آمریکا در عراق دخالت نداشته است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ایران در هیچ حمله ای علیه کارکنان یا تأسیسات آمریکا در عراق، دخالت مستقیم یا غیر مستقیم نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مجید تخت روانچی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در نامه ای به رئیس شورای امنیت، با رد اتهامات وارده به جمهوری اسلامی ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ حمله مسلحانه‌ای از سوی هیچ نهاد یا فردی علیه کارکنان یا تأسیسات آمریکا در عراق، دخالت مستقیم یا غیرمستقیم نداشته است، بنابر این هر گونه تلاش برای نسبت دادن تصریحی یا تلویحی چنین اتهامی به ایران، نادرست و کاملاً بی اساس است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  افزود:  استدلال آمریکا که چنین حملاتی برای «بازداشتن» جمهوری اسلامی ایران و به اصطلاح «گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران» از انجام حملات بیشتر به کارکنان یا تأسیسات آمریکا در عراق انجام شده است، مبنای واقعی یا قانونی ندارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تأکید کرد که تلاش اخیر آمریکا برای متهم کردن دیگران در منطقه برای سرپوش گذاشتن بر فعالیتهای غیرمسئولانه و بی‌ثبات کننده یا منحرف کردن اذهان از اقدامات نظامی غیرقانونی و ماجراجویانه اش در منطقه، محکوم به شکست است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه