مرداد ۰۹, ۱۴۰۰ ۱۷:۰۱ Asia/Dushanbe
  • غریب آبادی : آمریکا می خواهد توافق هسته‌‌ای را برای موشکی و منطقه گروگان بگیرد
    غریب آبادی : آمریکا می خواهد توافق هسته‌‌ای را برای موشکی و منطقه گروگان بگیرد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد : آمریکا می خواهد توافق هسته‌‌ای را برای موشکی و منطقه گروگان بگیرد.

"کاظم غریب‌آبادی "  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفتگو با پایگاه KHAMENEI.IR  گفت :  آمریکا و غربی‌ها در مذاکرات اخیر نشان دادند همچنان به تفاهم هسته‌ای به‌عنوان پلی برای ورود به سایر موضوعات غیرمرتبط مانند مسائل منطقه‌ای و موشکی نگاه می‌کنند.
غریب‌آبادی افزود : آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند،‌ امّا رفتار آنان در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند.

به گفته غریب آبادی : آمریکایی ها حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات متعارف نشدند که کاملاً با قطعنامه‌ی ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل  و برجام در تناقض آشکار است و به‌ نوعی مغایر ادعای آمریکا به برگشت تعهدات برجامی است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین گفت :  این اقدامات نشان‌دهنده‌ عزم جدی دولت جدید آمریکا در استفاده از کارت‌های ایجاد شده در دولت قبلی و همچنین پیگیری سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.
غریب آبادی تاکید کرد : آمریکایی ها حاضر به بحث درباره‌ خسارات وارده به ایران در اثر خروج یک‌جانبه‌ و غیرقانونی از تفاهم هسته‌ ای نشدند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین خاطرنشان کرد :  مواضع بالادستی نظام، قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی و دستاوردهای هسته‌ای کشور موقعیت مناسبی را برای جمهوری اسلامی ایران در هر مذاکره‌ای فراهم نموده است. 

کلیدواژه