آبان ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۷ Asia/Dushanbe
  • سید حسن نصرالله: کشورهای عربی به پیروزی سوریه اعتراف کردند
    سید حسن نصرالله: کشورهای عربی به پیروزی سوریه اعتراف کردند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کشورهای عربی به پیروزی سوریه اعتراف کرده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،؛ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی به مناسبت روز شهید، این روز را بزرگترین ضربه‌ مقاومت لبنان به دشمن صهیونیستی دانست و با اشاره به اینکه شهدا در شکست طرح تروریستی آمریکا در منطقه نقش داشتند و حزب الله در این جنگ پیروز شد، گفت: طی روزها و هفته‌های گذشته خبرهایی درباره تماس های رؤسا و سران عرب با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه منتشر شد که این به منزله پذیرش پیروزی سوریه توسط کشورهای عربی و اعتراف عربی به شکست پروژه‌ای است که کشورهای عربی صدها میلیارد دلار هزینه کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رزمایش های مکرر اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی نیز نشانگر نگرانی رژیم صهیونیستی  از لبنان است، گفت: این رزمایش ها نشان می‌دهد که اسرائیل از یورش لبنان به مستعمره‌ها در الجلیل واهمه دارد و به همین دلیل هر ماه و هر فصل، رزمایش برگزار می‌کنند.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه در دوره "بیداری اسلامی" اسرائیل از دوره محیط امن برای خود سخن می‌گفت اما امروز نگران است، خاطر نشان کرد: این رزمایش نشان می‌دهد که اسرائیل به قدرت محور مقاومت باور دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، به قدرت و سخن و عقول راهبردی حزب‌الله و مقاومت اعتماد کامل دارد، تصریح کرد: اسرائیل از طریق عادی‌سازی روابط با چند کشورعربی تلاش می‌کند نفس بکشد.

سید حسن نصرالله افزود، کشوری که با اسرائیل عادی‌سازی کند، نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تأمین کند.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با تأکید براین که این جنبش هنوز موفق نشده است به صورت کامل لبنان را از نفوذ و هژمونی آمریکا نجات دهد، تصریح کرد: ما از سیطره کامل آمریکا جلوگیری کردیم و به همین دلیل امروز لبنان توانسته است بر روی پاهای خود بایستد. 

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه