آذر ۰۸, ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷ Asia/Dushanbe
  • باقری: با اراده جدی برای لغو تحریم های غیرقانونی وارد مذاکرات وین شدیم
    باقری: با اراده جدی برای لغو تحریم های غیرقانونی وارد مذاکرات وین شدیم

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در آستانه دور جدید مذاکرات وین گفت با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده‌ایم.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان علی باقری کنی یکشنبه شب پس از دیدار با روسای هیات‌های چین و روسیه و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ترکیب هیات جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده این عزم و جدیت جمهوری اسلامی ایران برای برداشتن گام‌های جدی در زمینه لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکایی ها علیه ملت ایران دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به طور موثر برای تامین هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه لغو این تحریم‌ها نقش داشته باشد.

  • باقری در خصوص مدت زمان دور جدید مذاکرات وین بیان داشت: در این دور از گفت‌وگوها تمرکز و اولویت اصلی بر موضوع لغو تحریم‌ها خواهد بود و قاعدتا دوره زمانی برای این دور از گفت‌وگوها را نمی‌شود پیش‌بیینی کرد. 

وی با این حال افزود که در جلسه روز دوشنبه، «چشم انداز آتی این دور از گفت‌وگوها مورد بحث هیات‌های مختلف قرار خواهد گرفت و به احتمال قوی چارچوب و دوره زمانی این دوره از گفت‌وگوها مشخص خواهد شد. »

امروز دوشنبه دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام پس از پنج ماه وقفه در هتل کوبورگ با حضور دیپلمات های ارشد گروه ۱+۴ ، ایران و نماینده اتحادیه اروپا برگزار می شود.

مذاکره کننده ارشد ایران لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات اعلام کرده است.

وی در گفت‌وگویی با تاکید بر مواضع ایران برای ادامه مذاکرات وین، هشدار داد که گفت‌وگوها در صورتی که تمام تحریم‌ها لغو نشود؛ با شکست روبرو خواهد شد. به گفته علی باقری کنی، هر گونه پیشرفت در مسیر مذاکرات باید با لغو همه تحریم‌های آمریکا همراه باشد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه