دی ۱۱, ۱۴۰۰ ۲۱:۵۷ Asia/Dushanbe
  • سفیر ایران در افغانستان : شهید سلیمانی در دوران جهاد افغانستان نقش مثبت و برجسته‌ای داشت

سفیر جمهوری اسلامی ایران درافغانستان تاکید کرد : شهید سلیمانی در دوران جهاد افغانستان نقش مثبت و برجسته‌ای داشت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،"بهادر امینیان " سفیر جمهوری اسلامی  ایران در افغانستان، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید قاسم سلیمانی درگفتگو با خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت :  پرچمدار مقابله با جریان های تروریستی، اشغال و حضور بیگانگان، سردار قاسم سلیمانی بود که نقش زیادی داشت و امروز شاهد به نتیجه رسیدن تلاش های وی هستیم.

  •  سفیر جمهوری اسلامی  ایران در افغانستان،  افزود :  سردار سلمیانی عمدتاً به دنبال این بود که مردم منطقه بر مبنای داشته های بومی و به خصوص اعتقادات خودشان بتوانند حکومتشان را در دست بگیرند، و این موضوع را در تمام منطقه دنبال می کرد و در خیلی جاها به پیشرفت های خوبی نیز رسید.
  • "امینیان " همچنین گفت : در حوزه افغانستان هم کماکان این مساله به عنوان یک ایده سردار سلیمانی باقی است که مردم این منطقه نظام را به معنای مشارکت همه بر مبنای اعتقادات، رسوم و فرهنگ مردم ایجاد کنند.

سفیر جمهوری اسلامی  ایران در افغانستان،  خاطرنشان کرد : مانع عمده ای که تاکنون جلو این کار را می گرفت آمریکا بود، اما با خروج شان یک قدم به پیش رفتیم، ولی هنوز باید کار شود تا یک حکومت با مشارکت همه مردم در این کشور مستقر شود.

 

کلیدواژه