دی ۱۲, ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱ Asia/Dushanbe
  • "شهید" سلیمانی برای دشمنانش خطرناک تر از "سردار" سلیمانی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید سلیمانی را الگو و قهرمان جوانانِ دنیای اسلام و منطقه دانستند .

ایشان تصریح کردند؛ امروز سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به‌نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و همچنان‌که برخی به درستی گفته‌اند، «شهید» سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار» سلیمانی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین این واقعیت افزودند؛ دشمنان خیال می‌کردند با شهادت سلیمانی، ابومهدی و دیگر همراهان ایشان، کار تمام خواهد شد اما امروز به برکت آن خون عزیز و مظلومانه، آمریکا از افغانستان فرار کرده است، در عراق ناچار به تظاهر به خروج و اعلام نقش مستشاری و بدون حضور نظامی است که البته برادران عراقی باید با هوشیاری این مسئله را دنبال کنند، در یمن جبهه مقاومت رو به پیشرفت است، در سوریه، دشمن، زمین‌‌گیر و بدون امید به آینده است، و در مجموع جریان مقاومت و ضد استکباری در منطقه، امروز از دو سال قبل، پر رونق‌تر، شاداب‌تر و امیدوارتر در حال کار و حرکت است.

۱۳دی سال 98 (3 ژانویه 2020) و در نخستین ساعات بامداد، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همراهانشان در مسیر فرودگاه بغداد در یک حمله تروریستی هدایت شده از سوی نیروی امریکایی با شلیک موشکی از پهپادهای امریکایی به شهادت رسیدند.

شهید سپهبد "قاسم سلیمانی" و "ابوالمنهدس" و دیگر همرزمانشان در عرصه نبرد با دشمن و تروریسم و نابودی داعش و خنثی کردن نقشه های تجزیه طلبانه امریکا و صهیونیسم در منطقه  نقش بزرگی ایفا کردند  .

سردار سلیمانی با مبارزه خستگی‌ناپذیرش در رهایی  منطقه از داعش و باز گرداندن  ثبات در غرب آسیا  و فراتر از آن نقشی منحصر به فرد داشت. امریکا با این ترور در واقع  فرماندهی را هدف قرار داد که ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده بود. گزارشی که حدود یک ماه پیش از شهادت سردارسلیمانی؛ توسط عوامل وابسته به ارتش آمریکا در عراق به فرماندهی نیروهای تروریست امریکا سنتکام CENTCOM منعکس گردیده بود ، نشان می دهد آمریکا از پیروزی‌های پی در پی مقاومت  بویژه شکست و نابودی داعش به شدت نگران شده بود . هدف آنها از این ترور جلوگیری از ریشه کن شدن تروریسم در منطقه بود. این موضوع نشان می دهد که سردار سلیمانی نقش راهبردی در شکست طرح امریکا و اسراییل در منطقه داشت .

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نیز به این نکته اشاره دارد که  شهید سلیمانی به «دغدغه عمومی امنیتی» آمریکا تبدیل شده بود.

"استفان لندمن" نظریه‌پرداز آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه هاروارد در تحلیل اهداف  این اقدام تروریستی امریکا می گوید : آمریکا هر کسی را که تهدیدی برای اهداف سلطه جویانه ‌اش باشد ترورمی‌کند؛ آنها افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ» را هم به دلیل رویکردهای مخالف رژیم حاکم بر واشنگتن به قتل رساندند.

در این نکته تردید نیست که گروه تروریستی تکفیری داعش با هدف تأمین منافع  امریکا و رژیم صهیونیستی، توسعه هژمونی  ایالات متحده آمریکا در نقاط مختلف منطقه و نیز حاکم کردن فضایی از هرج و مرج در حغرافیای جهان اسلام پدیدار شد  و رشد کرد.

درگیری‌ها در سوریه و عراق  بخشی از این توطئه در منطقه با هدف نابودی هر گونه جریان مقاومت بود. بدون شک باید گفت که اگر حاج قاسم سلیمانی و نقش آفرینی راهبردی او در میادین نبرد نبود، تحقق پیروزیِ نهایی بر تروریسمِ تکفیری داعش در سوریه و عراق و منطقه میسر نمی شد . صهیونیسم و امپریالیسم آمریکا در حقیقت سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود را از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت متحمل شده‌اند.

از همین روست  که رهبر معظم انقلاب  شهید سلیمانی را یک واقعیت ماندنی و تا ابد زنده، خواندند و برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و افزودند: قاتلان او همچون ترامپ و امثال آن، جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود و در زباله‌دان تاریخ گم و گور می‌شوند، البته پس از آنکه تقاص جنایت دنیوی خود را پس بدهند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه