بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱ Asia/Dushanbe
  •  نشست مجازی مسئولان پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی با بنیاد مطالعات اسلامی مسکو

راه های تقویت همکاری پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی با بنیاد علمی ابن سینای مسکو بررسی شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دانشگاه فردوسی ،با تلاش دفتر ارتباطات بین‌الملل پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد،  نشست مجازی، با حضورریاست و اعضای هیئت علمی پژوهشکده با مسئولان بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا در مسکوبرگزار شد.

 دکتر حسین افخمی، رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست مجازی با اشاره به فلسفه و رسالت اصلی پژوهشکده به عنوان یکی از مراکز دانشگاه جامع فردوسی، به عضویت این نهاد علمی در مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی اسلامی اشاره کردو گفت: به رغم وجود نهادهایی با این مأموریت در تهران و یا قم، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی یگانه مرکز تخصصی شرق کشور است.

  •  سید ناصر طبایی قائم مقام بنیاد ابن‌سینا و رئیس انتشارات صدرا نیزگفت: بنیاد سال ۲۰۰۷ با هدف معرفی معارف اسلامی و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به شهروندان روس تأسیس شد.
  • وی افزود:انتشارات بنیاد صدرا تاکنون ۳۵۰ اثر علمی به زبان روسی منتشر کرده است.

دکتر آندرِه لوکاشف، معاون پژوهشی بنیاد و محقق ارشد انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه هم در این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه بنیاد ابن‌سینا برای روسیه افزود: هم اکنون این بنیاد هدایت چاپ ونشر کتب اسلامی در روسیه را در اختیار دارد.

وی با معرفی طرح های پژوهشی جاری بنیاد از جمله دایرة المعارف الکترونیک اسلام به زبان روسی، کتاب اشراق، تاریخ شفاهی اسلام‌شناسی در روسیه  از همکاری سه‌جانبه این بنیاد با کتابخانه بزرگ لنین روسیه و مرکز تحقیقات کامپیوتری نور یاد کرد.

 

کلیدواژه