بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶ Asia/Dushanbe
  •  حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و گلزار شهدا

رهبر معظم انقلاب اسلامی سحرگاه امروز و در آستانه ایام‌الله دهه‌ی فجر، در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله‌علیها حضور یافتند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازدفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، در آستانه ایام‌الله دهه‌فجر و چهل‌وسومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین ساعات صبح امروز(دوشنبه) در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران ادای احترام کردند.
دوازدهم بهمن سال 1357 هجری شمسی (اول فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.
پس از گذشت ده روز از ورود امام خمینی(ره) به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید، به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

کلیدواژه