بهمن ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۳ Asia/Dushanbe
  • رئیسی: نظام اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» پایبند است
    رئیسی: نظام اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» پایبند است

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» مردم در سال ۵۷ (1979) پایبند است.

امروز جمعه 22 بهمن 1400مصادف با 11 فوریه 2022، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

مردم ایران اسلامی امروز و در چهل و سومین سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را در دفتر خاطرات ایران اسلامی رقم زدند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا؛راهپیمایی امسال در برخی از شهرهای کشور از جمله تهران به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن  در مصلای امام خمینی (ره) تهران ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی  تصریح کرد: آنچه انقلاب اسلامی فریاد می‌زند، آزادی، اخلاق، عقلانیت، عدالت، استقلال، عزت ملی، برادری، نفی سلطه و ظلم است.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی آمد که رژیم فاسدی که از قدرت‌های سلطه‌گر حمایت می‌کرد را از میان بردارد و نظامی مبتنی بر دین، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برپا کند.

رییسی، «استقلال جویانه بودن»، «آزادی‌خواهانه بودن»، «عدالت‌طلبانه بودن» را از دیگر عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب در درون خود عدالت‌خواه و عدالت‌طلب است و هیچ زمان نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد؛ چرا که عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی و ضد ظلم و ضد فساد بودن در درون انقلاب اسلامی نهادینه شده است. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیام 22 بهمن را «امیدبخشی به ملت ایران و همه مستضعفان و محرومان در همه عالم» و «ناامیدی و استیصال ظالمان و ستمگران در عالم» عنوان کرد و گفت: آنچه در کشورهای همسایه ایران در بیداری اسلامی می بینید، نوید الهی است.

رئیسی همچنین با اشاره به تلاش های دشمنان ایران اسلامی برای ضربه زدن به کشور تصریح کرد: دشمنان می خواستند انقلاب و نظام پا نگیرد اما نشد و پیام انقلاب به ملت های مسلمان و بیدار جهان رسید و امروز ایران اسلامی در اوج عزت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: نگاه ایران در سیاست خارجی به همه کشور‌ها متوازن است؛ امید ما به همه مناطق کشور است و هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه