اسفند ۲۱, ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷ Asia/Dushanbe
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران : بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی حرکت می‌کنیم
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران : بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی حرکت می‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد : بر اساس مقررات و روابط حرفه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت می‌کنیم.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،  "  محمد اسلامی "   رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  جمعه شب در حاشیه جشنواره ملی " ره آورد سرزمین نور "  در اردوگاه شهید باکری شهر خرمشهر در استان خوزستان جنوب غربی ایران  گفت: مقررات و روابط  با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فنی و حرفه ای است و نفوذ، ارتباط و تاثیر سیاسی نمی‌تواند روابط  ایران  را از چارچوب قوانین و مقررات آژانس خارج کند.

"اسلامی " افزود :  سفر اخیر " رافائل گروسی " مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در راستای تعامل متقابل بود و تلاش  جمهوری اسلامی ایران  این است که هرگز اجازه ندهیم دشمن با شیطنت و نفوذ صهیونیست ها به ایران اتهام بزنند.

«رافائل گروسی»، اخیرا  در تهران با  رئیس سازمان انرژی اتمی و " حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

این سفر در حالی انجام شد که مذاکرات لغو تحریم ها در وین بین ایران و اعضای 1+4 ( روسیه ، چین ، بریتانیا ، فرانسه و آلمان ) ادامه دارد و موضوعات پادمانی و حل و فصل مسائل باقی مانده میان ایران و آژانس در چارچوب برجام از جمله آخرین موضوعاتی است که طرف ها برای حل و فصل آن در تلاش هستند. 

رئیس  سازمان انرژی اتمی ایران، همچنین در ادامه   با اشاره به پیشرفت این کشور در صنعت دفاعی و علوم پایه افزود: با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های داخلی و با تاسی از مکتب شهدای هسته ای، توانایی کشور را در این زمینه افزایش می دهیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت فشارهای طرف های غربی و رژیم صهیونیستی ادعاهایی را درباره فعالیت های اعلام نشده هسته ای در ایران مطرح کرده است که البته این ادعاها با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد، چرا که روند تعاملات ایران و آژانس همواره مثبت بوده و ایران نیز همواره تاکید کرده است این همکاری ها نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار گیرد. 

بیشتر بخوانید : 

کلیدواژه