اسفند ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ Asia/Dushanbe
  • اهتزاز پرچم حکیم نظامی در نمایندگی‌ های ایران در سراسر دنیا
    اهتزاز پرچم حکیم نظامی در نمایندگی‌ های ایران در سراسر دنیا

رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی اعلام کرد: پرچم حکیم نظامی، در کنار پرچم ایران در تمام نمایندگی‌های ایران در سراسر دنیا به اهتزاز درآمد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از  ایرنا،  " محمود شالویی  "   رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی  در آیین بزرگداشت حکیم نظامی  در تالار وحدت، گفت: امروز پرچم نظامی در کنار پرچم  ایران  در همه نمایندگی های وزارت امور خارجه به اهتزاز درآمده است که نشان دهیم او متعلق به ایران است و هیچ کشوری نمی تواند درباره این شاعر ادعا داشته باشند.

رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی شامگاه جمعه در این مراسم  افزود: از روز ۱۵ اسفند ماه  در حرم امام رضا(ع) در گنجینه و موزه آستان قدس رضوی، کار این بزرگداشت آغاز شد و پس از آن همه شهرها میزبان بودند.

حکیم نظامی را بی شک باید در شمار بزرگان شعر فارسی، و از استادان مسلم این زبان دانست.

اگر چه داستان سرایی در زبان فارسی به وسیله نظامی شروع نشده است، لیکن تنها شاعری که تا پایان قرن ششم هجری توانست شعر تمثیلی را در زبان فارسی به حد اعلای تکامل برساند، نظامی است.

حکیم نظامی در انتخاب الفاظ و کلمات مناسب و ایجاد ترکیبات خاص تازه و ابداع و اختراع معانی و مضامین نو و دلپسند و توصیف طبیعت و اشخاص و احوال آن ها در شمار کسانی محسوب می شود که بعد از خود نظیری نیافته است.

هر سال ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی ایران، بزرگداشت  این شاعر نامدار در نظر گرفته شده است. 

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه