فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷ Asia/Dushanbe
  • آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های علمی با تاجیکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از آمادگی این دانشگاه برای تبادل استاد و دانشجو، ایجاد دوره‌های مشترک کوتاه مدت تخصصی به صورت مجازی یا حضوری و همکاری در زمینه طب سنتی با کشور تاجیکستان خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«علیرضا زالی» در دیدار با «نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در ایران با تاکید بر گسترش همکاری‌ها بین ۲ کشور در زمینه تعاملات علمی، جایگاه بین‌المللی، ملی و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را معرفی و تبیین کرد.

  • زالی با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسوولیت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از پنج میلیون نفر از ساکنان پایتخت ایران را برعهده دارد و در میان ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای بالاترین حجم تولید خدمات بهداشتی و درمانی است.

نظام‌الدین زاهدی نیز با قدردانی از تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به عنوان فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت، دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه پزشکی و درمان و بهداشت را افتخارآمیز خواند.
سفیر تاجیکستان در ایران با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی دو کشور بر تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه های مختلف آموزشی و درمانی و پژوهشی تاکید کرد.

کلیدواژه