اردیبهشت ۰۳, ۱۴۰۱ ۱۵:۴۶ Asia/Dushanbe
  • پیام همدردی رئیسی به مردم افغانستان
    پیام همدردی رئیسی به مردم افغانستان

پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های شهدای حملات تروریستی به دبیرستان عبدالرحیم شهید غرب کابل ابلاغ شد.

عصر دیروز (جمعه ) بمبی در مقابل وزارت تجارت افغانستان در کابل منفجر شد که بر اثر آن یک غیر نظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند .

این انفجار تروریستی را گروه داعش بر عهده گرفته است .

 دیروز جمعه همچنین بمبی در مسجد امام صاحب ولایت قندوز در شمال افغانستان منفجر شد.

 « ذبیح الله مجاهد » سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان شمار کشته های این انفجار را 33 نفر و زخمی را 43 نفر اعلام کرد .

اما برخی منابع افغان شمار کشته های این انفجار تروریستی را تا 60 نفر نیز اعلام کردند .

درروزهای اخیر کابل پایتخت افغانستان و مناطق مختلف دیگر این کشور شاهد انفجارها و حملات تروریستی بوده که بر اثر آنها دهها نفر کشته و زخمی شدند ، برخی از این حملات را داعش بر عهده گرفته است .

«سید حسن مرتضوی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای حمله تروریستی به دبیرستان عبدالرحیم شهید در شهر کابل، پیام تسلیت و همدردی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران را به خانواده‌های داغدار افغانستان ابلاغ کرد.

معاون سفیر ایران در افغانستان گفت: نگاه ما این است که در پشت پرده این جنایات، استکبار جهانی است که اکنون پس از شکست و خروج خفت بار از افغانستان سعی در نا امن سازی این کشور دارد و اهداف مختلفی را پیگیری می‌کند.

مرتضوی افزود: اختلاف قومی و مذهبی اکنون دریچه‌ای است که غرب در افغانستان هدف قرارداده و از همین روزنه به دنبال نفوذ جریان افراط در افغانستان است.

معاون سفیر ایران در افغانستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تامین امنیت در افغانستان آمادگی دارد و این موضوع را به مسئولان افغان نیز ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه