اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۶:۵۹ Asia/Dushanbe
  • کرزی: سیاست طالبان توسعه مناسبات با ایران است
    کرزی: سیاست طالبان توسعه مناسبات با ایران است

رئیس جمهوری اسبق افغانستان، سیاست حکومت طالبان را توسعه مناسبات با ایران و رعایت اصول حسن همجواری دانست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،حامد کرزی رئیس جمهوری اسبق افغانستان روز یکشنبه در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران در کابل با اشاره به بروز برخی درگیری‌های محدود مرزی میان ایران و افغانستان ،اظهار داشت: آنچه از رفتار حاکمان جدید افغانستان می بینیم، اراده‌ای برای درگیری با جمهوری اسلامی ایران ندارند.

کرزی با اعلام اینکه رهبران حکومت افغانستان تأکیدشان بر رعایت اصول حسن همجواری و توسعه روابط با ایران است گفت: دوطرف مصمم به افزایش همکاری ها هستند.

رئیس‌جمهوری اسبق افغانستان افزود: ممکن است برخی افراد و عناصر خودسر و خرابکار در نقاط مختلف از جمله نقاط مشترک مرزی قصد بر هم زدن روابط با ایران را داشته و به دنبال ایجاد درگیری ناخواسته باشند، اما هر دو طرف باید مراقبت کنند که جلوی فعالیت این افراد گرفته شود.

کرزی درباره مهاجرین افغانستانی نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چند دهه میزبان خیل عظیمی از مهاجرین ما بوده و ما با درک شرایط تهران، امیدواریم با آمدن صلح و امنیت و بهبود اوضاع اقتصادی در افغانستان زمینه بازگشت مهاجران افغانستان به کشورشان فراهم شود.

 وی همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواست با همکاری کشورهای منطقه‌ برای کمک به افغانستان وارد عمل شده و تصمیمات و اقداماتی را برای بهبود اوضاع مردم این کشور در دستور کار خود قرار دهد.

سید حسن مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل که در آستانه عید سعید فطر با کرزی دیدار کرد، پیش از این نیز با عبدالله عبدالله رئیس شورای سابق عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه