اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ ۰۹:۱۹ Asia/Dushanbe
  • واکنش ایران به فضاسازی رسانه ای درباره دیپلمات ایرانی

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به فضاسازی رسانه ای پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده با «اسدالله اسدی» دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی در بلژیک زندانی است، مرتبط بوده اند، واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امورسخنگویی وزارت امورخارجه،«سعید خطیب زاده»  گفت: متأسفانه بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدید نظر سه فرد یاد شده، دروغ پردازی های مهندسی‌شده رسانه های غربی درباره دیپلمات جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: همانطور که قبلاً هم گفته شده است تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای دیپلمات ایران در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیش از این بطور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکرراً بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری ایشان تاکید شده است. 
خطیب زاده تاکید کرد: همزمان با اقدامات دیپلماتیک، پیگیری حقوقی موضوع همچنان فعالانه ادامه دارد و طرف های اروپایی دخیل در موضوع دیپلمات ایران به پاسخگویی فرا خوانده شده اند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: علاوه بر آزادی فوری دیپلمات ایران، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به تکرار نشدن چنین مواردی پیگیری خواهد شد.

کلیدواژه