تیر ۰۶, ۱۴۰۱ ۰۸:۱۱ Asia/Dushanbe
  • ایران راه حل مشکلات منطقه را از درون منطقه می‌داند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر عراق از تلاش‌های عراق برای تقویت عنصر گفت وگو و نقش سازنده این کشور در معادلات منطقه‌ای و گفتگو بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان قدردانی کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،، "امیرعبداللهیان" در دیدار با الکاظمی، خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای منطقه نمی‌خواهد و از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان در پایتخت‌های دو کشور حمایت می‌کند.

  • وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به برقراری آتش بس در یمن بر حمایت ایران از تداوم آتش بس و لزوم پایان محاصره انسانی در یمن تاکید کرد.
  • "حسین امیرعبداللهیان" در این دیدار به مشترکات دو کشور ایران و مصر نیز اشاره کرد و تقویت مناسبات فیمابین تهران و قاهره را به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار  بر جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و در قرابت با عراق تأکید کرد و گفت: عراق برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران جدی است و به نقش اطمینان بخش خود در منطقه ادامه می‌دهد.

"مصطفی الکاظمی" در ادامه با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط و ضرورت رفع موانع احتمالی افزود، به تلاش‌های خود برای تقویت گفت وگو و همکاری‌های منطقه‌ای ادامه خواهیم داد.

عراق در میان کشور‌های عرب منطقه غرب آسیا، دارای بیشترین قرابت‌های فرهنگی و مذهبی با ایران است.

 

کلیدواژه