تیر ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۱ Asia/Dushanbe
  • امیر عبداللهیان در نشست خبری با وزیر خارجه قطر: مذاکرات قطر،برای اخذ تضمین اقتصادی از آمریکا بود
    امیر عبداللهیان در نشست خبری با وزیر خارجه قطر: مذاکرات قطر،برای اخذ تضمین اقتصادی از آمریکا بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری با وزیر خارجه قطر تاکید کرد : مذاکرات قطر،برای اخذ تضمین اقتصادی از آمریکا بود و هیچ مطالبه فرا برجامی نداریم

وزیر امور خارجه قطر، برای دیدار و رایزنی با مقامات ایرانی امروز وارد تهران شد. 

" حسین امیرعبداللهیان "  وزیر امور خارجه ایران، امروز ( چهارشنبه )  در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطرگفت: در دوحه بر موضوع تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی که نفع اقتصادی ایران در برجام را تحت تاثیر قرار دهد، مذاکره کردیم، طرف آمریکایی نتوانسته در این زمینه ایران  را مطمئن کند.

به گزارش ایرنا،  "امیرعبداللهیان "  افزود :  توانستیم از زمان دیدار رؤسای دو کشور، کارگروه‌هایی را فعال کنیم و برخی از هماهنگی‌های ضروری  برای مشارکت طرفداران تیم ملی در مسابقات جام جهانی در قطر لازم بود که انجام شود که  به نتایجی خوب و رضایت بخشی  رسیدیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت : همچنین در زمینه تسهیل حمل و نقل و تسهیل مشکلاتی که به دلیل شرایط کرونایی برخی از لنج‌داران ایرانی با آن مواجه بودند گفت‌وگو کردیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات و مباحثی که نگرانی‌هایی را در مسیر افزایش حجم تبادل تجاری ایجاد کرده و یا همکاری‌های استان‌های ایران  با دولت قطر تحت تاثیر آن قرار گرفته است، باشیم و همکاری‌ها در سطح بهتری به پیش برود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: درخصوص لزوم تقویت ساز و کارهای منطقه‌ای و همکاری‌های درون‌منطقه‌ای گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم و  قطر همواره در حوزه گفت‌وگو و همکاری‌های هرچه بیشتر منطقه‌ای نقش مثبتی را ایفا کرده است و در زمینه تقویت گفت‌وگوهای منطقه، گام‌های موثری را برداشته است.

وزیر امور خارجه قطر  نیز در ادامه  گفت: مهم است که همه طرف ها و شرکا در کشورهای همسایه تلاش های سازنده داشته باشند برای موفقیت‌های هسته‌ای و راه اندازی گفت‌وگوهای منطقه‌ای از ایران برای اعتمادی که به قطر داشت، تشکر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد: گفتگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌ شود، می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد، و روابط شکوفا بین کشورهای منطقه می‌تواند به نفع ملت‌ها باشد.

کلیدواژه