مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۴ Asia/Dushanbe
  • تاکید چین بر ضرورت اصلاح سیاست غلط فشار حداکثری ضد ایران
    تاکید چین بر ضرورت اصلاح سیاست غلط فشار حداکثری ضد ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت،آمریکا باعث ایجاد بحران در موضوع هسته ای ایران شده و باید سیاست غلط «فشار حداکثری» ضد ایران را بطور کامل اصلاح کند.

مقام‌های دولت جو بایدن در ماه های اخیر بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

به گزارش زادیو تاجیکی صدای خراسان ، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در تازه‌ترین نشست خبری خود در واکنش به فرصت تازه ایران به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت در روند مذاکرات هسته ای گفت: آمریکا باعث ایجاد بحران در موضوع هسته ای ایران شده و باید سیاست غلط «فشار حداکثری» علیه ایران را بطور کامل اصلاح کند.

 «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود:  گفت و گوها برای از سرگیری توافق برجام به مرحله حساس رسیده است. طرفین باید به تعهدات خود در مسیر گفت و گو پایبند باشند و تلاش های دیپلماتیک برای رسیدن به اجماع درباره مسائل مهم (باقی مانده) را انجام دهند.

  «ژائو لیجیان» تصریح کرد ، آمریکا به عنوان کشوری که آغازگر بحران‌سازی در برنامه هسته‌ای ایران بوده است باید به شکل کامل سیاست غلط فشار حداکثری علیه ایران را اصلاح کند و به خواست‌های مشروع و منطقی ایران توجه کند و  تنها در این صورت است که  روند مذاکرات برای دستیابی به نتیجه در آینده نزدیک هموار می‌شود. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه