مرداد ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۳:۰۷ Asia/Dushanbe
  •  ورود هیأت مذاکره کننده ایران به وین؛ آغاز گفت‌وگوها از امروز

 هیأت مذاکره کننده ایران برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا،  وارد وین، پایتخت اتریش شد.

به گزارش رادیوتاجیکی صدای خراسان، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا صبح امروز(پنجشنبه) وارد شهر وین پایتخت اتریش شد.
بر اساس این گزارش،گفت‌وگوها بین نمایندگان ایران و دیگر طرف‌ها امروز آغاز می شود.
«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در توئیتی درباره سفر به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین است؛ مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.
مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران همچنین روز چهارشنبه در دیدار« پاسکواله فررارا» مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت امورخارجه ایتالیا در تهران با بیان این‌که آمریکا نمی‌تواند برای ایران که عضو برجام است، قید و شرط تعیین کند، گفت:‌ در مذاکرات پیش رو، اراده جدی و واقعی آمریکا برای دستیابی به توافق راستی آزمایی می‌شود.
 

کلیدواژه