مرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۰۸:۵۶ Asia/Dushanbe
  • سخنگوی وزارت امورخارجه ایران: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه های علمیه است
    سخنگوی وزارت امورخارجه ایران: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه های علمیه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه های علیمه بوده و این حوزه همچنان مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است.

«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه در دیدار  جمعی از مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دینی کشور در شهر مقدس قم (جنوب تهران)، ظرفیت رسانه‌ای این شهر با توجه به وجود بزرگترین حوزه علمیه کشور، بسیار بزرگ و نقش آن در فرهنگ سازی دینی و ارتباطات بین المللی و نیز انعکاس درست پیام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان در عرصه منطقه ای و بین الملل را مهم ارزیابی کرد.
کنعانی چافی با بیان اینکه قم شهر پرخروش بین‌المللی است که همواره تأثیرات فراتر از مرزهای ملی داشته و دارد، افزود: ویژگی ها و ظرفیت های جهانی شهر قم و تأثیرات آن در حوزه بین الملل، قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز دینی جهان نیست.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد : قم همواره در عرصه ملی و بین‌المللی ساختارساز و تحول آفرین بوده و منادی و عرضه کننده اسلام حقیقی یعنی همان اسلام ناب محمدی (ص) و گفتمان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به جهان بوده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین قضیه فلسطین را همچنان مهمترین موضوع جهان اسلام دانست و گفت: رژیم صهیونیستی و تبیین ماهیت حقیقی و مخاطرات آن برای صلح و امنیت منطقه ای و بین‌المللی باید از مهم ترین بحث های رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی باشد و نیاز است رسانه های انقلابی، رسالت خود را در این رابطه جدی تر و موثرتر انجام دهند.

کلیدواژه