شهریور ۰۶, ۱۴۰۱ ۲۱:۰۲ Asia/Dushanbe
  • پاسخ آمریکا در اولین فرصت داده می شود

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از جمع‌بندی جلسات کارشناسی مذاکرات لغو تحریم ها، در اولین فرصت پاسخ آمریکا را می‌دهد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«ناصر کنعانی چافی» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی پایدار، جامع و تامین کننده منافع ملی کشور جدی است و در این زمینه تاکنون به طور مسئولانه عمل کرده است.

  • کنعانی چافی افزود: روند مذاکرات به دلیل حساسیت موضوع محرمانه است و همه طرف‌ها سعی کرده‌اند تا به ماهیت محرمانه بودن روند مذاکرات پایبند باشند و رسانه‌ای کردن زودهنگام آن کمکی به نتیجه مذاکرات نمی‌کند.
  • سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در  این حال تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام شده موضوعات باقیمانده در ارتباط با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، موضوعات زیادی نیست به عبارتی بیشتر مسائل مرتبط با توافق برجام میان طرفین حل و فصل شده است اما موضوعات اندک باقیمانده، موضوعات حساس و مهم و تعیین کننده‌ای است.

این دیپلمات ایران با بیان اینکه با قاطعیت می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال توافق پایدار است، گفت: ایران با جدیت دستیابی به توافق را دنبال می‌کند و معتقد است از سرگیری اجرای برجام هم در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران و هم در راستای منافع طرف‌های این توافق است.

کلیدواژه