شهریور ۳۱, ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹ Asia/Dushanbe
  •  استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر، بزرگ‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با رئیس جمهوری فنلاند با انتقاد از استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر تاکید کرد : استانداردهای دوگانه، خود بزرگترین و جدی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.

رئیس جمهوری ایران، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با  «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری فنلاند دیدار کرد. 

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  "سید ابراهیم رئیسی "  در سومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار رئیس جمهور فنلاند  با دوستانه و رو به گسترش توصیف کردن روابط تهران- هلسینکی گفت: با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود در ایران و فنلاند، تعاملات دو کشور می‌تواند به سطحی بالاتر ارتقا یابد.

رئیس جمهور افزود: بنای جمهوری اسلامی ایران  بر گسترش همکاری و ارتقای سطح روابط با همه کشورهای دوست از جمله فنلاند است.

رئیسی در تبیین منطق جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای نیز گفت: با توجه به سابقه نقض عهد آمریکا و کشورهای اروپاییِ طرف توافق هسته‌ای، امروز هیچ کس در جهان نمی‌تواند ادعا کند که موضع ایران در اخذ تضامین قابل اعتماد برای  نقض نشدن عهد دوباره کشورهای غربی غیرمنطقی است.

رئیس جمهور  با ظالمانه و غیرقانونی توصیف کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران  با وجود نقض عهد آمریکایی ها خاطرنشان کرد: تحریم ادامه همان سیاست حمله نظامی به قصد تحمیل خواسته و نظر کشورهای سلطه‌ طلب و زیاده‌ خواه به کشورهای مستقل است که در شکل جدیدی دنبال می‌شود، اما تحریم‌ها نتوانسته جمهوری اسلامی را متوقف کند. 

رئیسی  افزود: همواره یکی از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق بشر و نوع انسان بوده است.

رئیس جمهوری فنلاند،  نیز در این دیدار گفت: فنلاند و ایران روابط خوبی با یکدیگر دارند و روابط دوجانبه آنها دوستانه و در حال گسترش است.

کلیدواژه