مهر ۰۲, ۱۴۰۱ ۰۹:۳۳ Asia/Dushanbe
  • امیر عبداللهیان : حکم صادره دادگاه سوئد علیه «حمید نوری» فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی است
    امیر عبداللهیان : حکم صادره دادگاه سوئد علیه «حمید نوری» فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی است

وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با وزیر امور خارجه سوئد تاکید کرد : حکم صادره دادگاه سوئد علیه «حمید نوری» شهروند ایرانی فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی است.

وزیر امور خارجه  ایران،  روز جمعه به وقت  نیویورک با  « آن لینده » وزیر امور خارجه سوئد دیدار  و درباره مسائل مهم دوجانبه و موضوعات کنسولی فیمابین از جمله شرایط  "حمید نوری"  شهروند ایرانی  تبادل نظر کرد.

نیروهای امنیتی سوئد،  "حمید نوری"،  را  که  9  نوامبر 2019 برای دیدار با خانواده اش به این کشور رفته بود  بازداشت کردند و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

دادستانی سوئد، نوری  را  به دست داشتن در حوادث ادعایی مربوط به ۳۴ سال پیش در ایران متهم  کرده  است و شاکیان این پرونده نیز عمدتا اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

نوری در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی،  در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، " امیرعبداللهیان "  در  دیدار با   وزیر امور خارجه سوئد حکم صادره  دادگاه این کشور  علیه "  حمید نوری "  شهروند ایرانی را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و گفت : نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.

وزیر امور خارجه  ایران،  در این  دیدار  ابراز امیدواری کرد که روابط دیرینه دو کشور با تلاشهای متقابل شاهد توسعه بیش از پیش در زمینه های گوناگون باشد.
«آن لینده»،  نیز در این دیدار با اشاره به وجود روح قانون و رویه های مستقل صدور حکم در میان دستگاههای قضایی کشورهای مختلف گفت : استمرار مشورت میان وزرای خارجه در این زمینه به درک مشترک از موضوعات کنسولی از جمله تجدید نظر در برخی پرونده ها کمک خواهد کرد.
طرفین در این دیدار بر تداوم مشورتهای سیاسی بین دو کشور در سطوح مختلف،  تاکید کردند.

کلیدواژه