مهر ۲۸, ۱۴۰۱ ۰۹:۰۸ Asia/Dushanbe
  •  تداوم تحریم، حمایت ریاکارانه غرب از حقوق بشر را آشکارتر می‌کند

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تحریم‌ها مردم عادی را هدف قرار می‌دهد و به گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از همه لطمه می‌زند، تاکید کرد: تداوم تحریم، حمایت ریاکارانه غرب از حقوق بشر را آشکارتر می‌کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،حسین امیرعبداللهیان در توییتر نوشت: امروز در بازدید از مرکز حامی کودکان پروانه ای، دیدم که تحریم‌های غیر انسانی چه رنجهای دردناکی را برای این کودکان رقم زده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از مرکز بیماران ای بی (پروانه‌ای) بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای آنها به ویژه نبود پانسمان مورد نیاز آنها قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران درباره بازدیدش از خانه ای‌بی نوشت: بدن نحیف و شکننده پروانه‌های ایران، نیازمند پانسمان‌هایی است تا ساعاتی آرامش به آنها هدیه کند، اما این مرحم، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم آمریکا و همراهی اروپا از آنها دریغ شده است.

امیرعبداللهیان پرسید: آیا وقت آن نرسیده که مصلحان جهان و نیز مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات پانسمان بیماران «ای‌بی» و یا داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟ تاریخ از ما خواهد پرسید که در کدام سمت ایستاده‌ایم، آیا پاسخی خالی از شرم داریم؟

کلیدواژه