آبان ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۵:۱۵ Asia/Dushanbe
  • فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که سامانه باور ۳۷۳، جنگنده‌های رادارگریز و پهپادها را هدف قرار می‌دهد.
    فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که سامانه باور ۳۷۳، جنگنده‌های رادارگریز و پهپادها را هدف قرار می‌دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که سامانه باور ۳۷۳، جنگنده‌های رادارگریز و پهپادها را هدف قرار می‌دهد.

آزمون سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ ضد اهداف دور ایستا با موشک برد بلند صیاد ۴B روز یکشنبه در ایران با موفقیت انجام شد.

برد رادار کشف سامانه باور ۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فر با بیان اینکه ارتقای سامانه باور ۳۷۳، جمهوری اسلامی را به دومین کشور دارنده چنین سامانه‌ای با قدرت بالا و برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر در جهان تبدیل کرد افزود، این سامانه علاوه بر اینکه می‌تواند با همه جنگنده‌های جهان درگیر شود، قادر است تا با جنگنده‌های نسل پنجم جهان که رادارگریز هستند نیز به‌طور کامل درگیر شود.

سرتیپ صباحی فرد تصریح کرد، پهپاد هدف که با کار مشترک توسط وزارت دفاع و پدافند هوایی ارتش ایران تولید شده، در این آزمایش به ارتفاع  ۴۳ هزار پایی رسید و در آن‌جا مورد اصابت سامانه باور ۳۷۳ قرار گرفت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران با بیان اینکه فقط یک کشور در جهان دارای سامانه‌ای مانند باور ۳۷۳ است تأکید کرد، اگر سایر کشورها بخواهند سامانه‌ای با این قدرت را تولید کنند، تا ۲۰ سال زمان نیاز دارند، اما ایران توانست به مرور این سامانه را ارتقا دهد تا به برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر دست پیدا کند.

سرتیپ صباحی فرد همچنین درباره در اختیار داشتن سلاح لیزری ضدپهپاد اظهار کرد، ایران در حوزه لیزر به توان بسیار خوبی دست یافته و لیزر را با قدرت‌های مختلف به میدان آورده و تست میدانی آن‌ را هم انجام داده‌است.