آذر ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۴ Asia/Dushanbe
  • مقرر شده است جلسات مربوط به مرز هر ۶ ماه یک بار در خاک ترکیه و ایران برگزار شود
    مقرر شده است جلسات مربوط به مرز هر ۶ ماه یک بار در خاک ترکیه و ایران برگزار شود

کلانتر مرز دولت جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه در نشست و ملاقات مرزی بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کلانتر مرز دولت جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه روز جمعه در نشست و ملاقات مرزی علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاری‌های دوجانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی‌ها در مرزهای مشترک؛ بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

سرهنگ رستم زاده فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز ماکو گفت: مرزبانی ترکیه قول مساعد داد اتباع جمهوری اسلامی ایران که در خاک کشور ترکیه دچار مشکل می‌شوند با مراجعه به مرزبانی‌های ترکیه نسبت به حل مشکلات آن ها اقدام کنند.

حسین انگین ساری ابراهیم والی استان ایغدیر ترکیه هم در این نشست با اظهار رضایت از تداوم همکاری‌های همه جانبه مرزبانان برای تداوم امنیت پایدار در دو سوی مرز تاکید کرد.

در اولین جلسه ملاقات مرزی بعد از سه سال وقفه، کلانتر مرز دولت جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه علاوه بر امضای تفاهم نامه همکاری در چهاربند مقرر شد این جلسات هر ۶ ماه یک بار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

 

 

کلیدواژه