دی ۰۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۳ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان: ایران آماده برداشتن گامهای نهایی توافق هسته‌ای است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران آماده برداشتن گامهای نهایی توافق هسته‌ای و لغو تحریم های ظالمانه است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمعه شب در توئیتی نوشت: در دیدار با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برداشتن گامهای نهایی توافق هسته ای، موافق بوده است.وزیر امورخارجه ایران در این حال تصریح کرد: پنجره توافق از سوی ایران برای همیشه باز نیست.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران همچنین با تاکید بر راه حل سیاسی در اوکراین گفت: نه فجایع گوانتانامو و ابوغریب و نه جنایت ضد زنان و کودکان یمن و افغانستان، به آمریکا اجازه موعظه دیگران را نمی دهد.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این و بعد از انجام دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نوشته بود دیدارش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صریح، دوستانه و سازنده بوده است.

امیرعبداللهیان،  پیش از شرکت در نشست بغداد- ۲ در امان پایتخت اردن، در جمع خبرنگاران گفته بود، قرار است با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه این نشست دیدار کند ضمن اینکه تماس‌ها و گفت‌وگوها به صورت جدی در جریان است.

وزیر امورخارجه ایران ابراز امیدواری کرده بود با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته، در رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی تغییراتی ایجاد شود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران خطاب به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کرد بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام باید یکی را انتخاب کنند.وزیر امورخارجه ایران سه‌شنبه گذشته (بیستم دسامبر) برای شرکت در نشست بغداد- ۲ در امان، پایتخت اردن، به این کشور سفر کرد.

کلیدواژه