دی ۰۵, ۱۴۰۱ ۰۹:۱۸ Asia/Dushanbe
  • رایزنی سفیر جدید ایران در افغانستان با گلبدین حکمتیار در کابل

سفیر جدید ایران در افغانستان و رهبر حزب اسلامی و نخست وزیر پیشین این کشور درباره مهمترین مسائل مربوط به کشور افغانستان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«حسن کاظمی قمی» سفیر جدید  ایران در افغانستان در دیدار «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و نخست‌وزیر پیشین افغانستان همچنین درباره تشکیل دولت فراگیر  در این کشور و گسترش همکاریهای تهران - کابل تبادل نظر کرد.

کاظمی قمی، پیش از این با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت‌امورخارجه و معاون اقتصادی دولت طالبان افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اوت 2021 تا کنون، افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی ناشی از تمایل نداشتن جامعه جهانی برای شناسایی رسمی این گروه و بی رغبتی به همکاری با این کشور مواجه شده است.

اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و فقدان منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت که به تبع آن کمبود و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور رخ داده است، سبب شده تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد و نهادهای حقوق بشری درباره بحران انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی برای میلیون ها نفر در این کشور هشدار دهند.