دی ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ Asia/Dushanbe
  •  جبلی: تحریم صداوسیما مصداق آشکار دیکتاتوری ضدانقلاب است

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم صداوسیما مصداق آشکار دیکتاتوری ضد انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش رادیوتاجیکی صدای خراسان،«پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره دیکتاتوری رسانه‌های معاند ضد نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: تناقض‌های آشکاری بین شعار و عمل مدعیان آزادی بیان و دموکراسی و احترام به جامعه مشاهده می‌شود که یکی از مصادیق آن، نقض حقوق بشر توسط آمریکا با تحریم سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران است.
جبلی با بیان اینکه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی کشوری مستقل است، تصریح کرد: صداوسیما متناسب با نیاز و شرایط جامعه و کشور، اقدام به تولید محتوا و اطلاع‌رسانی و کمک به پیشرفت کشور می‌کند.
رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: وقتی نهادهای سلطه غربی و بین‌المللی اقدام به تحریم صداوسیما می‌کنند، نشان می‌دهند که این دیکتاتوری و نقض ادعاهای آزادی بیان که سال‌های سال با آن گوش همه جهان را کر کرده بودند، به راحتی اتفاق می‌افتد.
جبلی گفت: چگونه است رسانه‌های معاندی که شب و روز مشغول فتنه‌گری و آموزش آشوب و براندازی و به هم ریختن امنیت ایران و کشورهای دیگر هستند، در قلب اروپا آزادانه فعالیت می‌کنند و هیچ کدام از آیین‌نامه‌های تنظیم‌گری رسانه‌ای در مورد آنها اعمال نمی‌شود اما سازمان صداوسیما که یک رسانه مختص محدوده جمهوری اسلامی ایران است و طبق قانون فعالیت می‌کند، از نظر آنها نقض قوانین می‌کند و حتی نمی‌توانند وجود این سازمان و این رسانه را بر روی ماهواره‌ها تحمل کنند؟

اتحادیه اروپا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ به بهانه طرفداری از دموکراسی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان "پرس تی‌وی" و فعالیت‌های پخش مرتبط با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را در کنار اشخاص و سازمان‌های ایرانی تحریم کرده است.
در همین حال، شرکت فرانسوی یوتل‌ست اعلام کرد تمام فعالیت‌های پخش مرتبط با صدا و سیما جمهوری اسلامی را متوقف کرده است.

کلیدواژه