دی ۱۷, ۱۴۰۱ ۰۹:۳۴ Asia/Dushanbe
  • تمجید رئیس جمهوری موریتانی از مواضع ثابت ایران درباره مسائل جهان اسلام
    تمجید رئیس جمهوری موریتانی از مواضع ثابت ایران درباره مسائل جهان اسلام

رئیس جمهوری موریتانی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، از مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی درباره مسائل جهان اسلام قدردانی کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای شرکت در مراسم انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام به نواکشوت پایتخت موریتانی سفر کرده است.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی(آیسسکو) Islamic Educational Scientific and Cultural Organization وابسته به سازمان همکاری اسلامی، نواکشوت را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، محمد غزوانی رئیس جمهوری موریتانی در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت، توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا مهم و راهبردی خواهد بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز در این دیدار پیام شفاهی و تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم موریتانی تقدیم کرد.

اسماعیلی اظهار کرد، تعاملات فرهنگی با جهان اسلام و کشور‌های آفریقایی در دولت مردمی گسترش یافته است و دیدار و رایزنی با وزرای فرهنگ کشور‌های اسلامی در حاشیه اجلاس پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بهترین فرصت برای تقویت تعاملات فرهنگی میان ایران و کشور‌های اسلامی است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه