خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۵ Asia/Dushanbe
  • عزم کره جنوبی برای تقویت روابط با ترکمنستان

سفیر جدید کره جنوبی در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان بر علاقه کشورش برای تقویت روابط بر اساس اصول احترام متقابل، اعتماد و همکاری سازنده تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«جی کیو تک» سفیر جدید کره جنوبی ضمن دیدار با «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

در این دیدار، ماهمیت پویای مشارکت بین‌دولتی هم در قالب دوجانبه و هم در چارچوب ساختارهای معتبر بین‌المللی به ویژه سازمان ملل مورد تاکید قرار گرفت.

اظهار شد که شباهت یا نزدیکی مواضع طرفین در مورد مسائل حفظ صلح جهانی و تضمین توسعه پایدار و نیز سایر جنبه‌های موضوعی دستور کار جهانی، مبنای هماهنگی مؤثر تعامل در عرصه بین‌المللی را ایفا می‌کند.

دو طرف از تماس‌های سازنده در چارچوب مجمع همکاری «آسیای مرکزی – جمهوری کره» به عنوان نمونه‌ای از یک گفت‌وگوی موفق در قالب چند جانبه، نام بردند.

طرف کره‌ای در جریان این دیدار بر علاقه کشورش برای تقویت روابط سنتی بین دولتی مبتنی بر اصول احترام متقابل، اعتماد و همکاری سازنده تاکید کرد.

تاکید شد که مشارکت بین پارلمانی ترکمنسنتان و کره جنوبی در سال‌های اخیر تشدید شده است که و مکمل روابط چند جانبه عشق آباد و سئول است.

 

کلیدواژه