تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۰۸:۲۱ Asia/Dushanbe
  • همکاری قرقیزستان و فرانسه در بخش انرژی

سفیر قرقیزستان در فرانسه در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی شرکت فرانسوی «EDF» در آسیای مرکزی درمورد گسترش همکاری در حوزه انرژی گفت‌وگو کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، دیدار «سادیک شیرنیاز »سفیر قرقیزستان در فرانسه با «پیر پال ونتنیسو» رئیس دفتر نمایندگی بزرگترین شرکت انرژی فرانسه «EDF"» در آسیای مرکزی و «لوران پاگانون»رئیس دفتر نمایندگی «EDF» برای کشورهای مستقل مشترک المنافع و روسیه به ابتکار طرف قرقیزی به عنوان بخشی از حفظ تماس مستمر و به منظور جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش انرژی کشور برگزار شد.

طبق این گزارش در این دیدار در خصوص چشم انداز همکاری، سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مشترک در حوزه انرژی و انرژی های تجدیدپذیر تبادل نظر شد و شیرنیاز؛ پیشنهاد کرد که کارآفرینان فرانسوی نه تنها در بخش ساخت و ساز نیروگاه های برق در قرقیزستان، بلکه در سایر بخش های تولید انرژی نیز مانند پنل‌های خورشیدی و نیروگاه های بادی مشارکت فعال تری داشته باشند.

رئیس دفتر نمایندگی بزرگترین شرکت انرژی فرانسه «EDF"» نیز گفت: این شرکت قصد دارد از تجربیات خود استفاده کند و آماده است تا امکان سرمایه گذاری در بزرگترین پروژه های انرژی  قرقیزستان مانند نیروگاه برق آبی «قمبر -آتا 1» و «چاتکال» را در نظر بگیرد.

کلیدواژه