شهریور ۰۶, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۵ Asia/Dushanbe

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان گفت:افغانستان بازار خوبی برای تولیدات صنعتی ایران است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«حافظ ضیا احمد تکل» معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان  از دیدار اعضای هیئت مجلس شورای اسلامی ایران با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان خبر داد و اعلام کرد، در این دیدار درباره گسترش همکاری های دوجانبه، امنیت، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسائل مرزی بحث و گفتگو شد .

متقی در این دیدار گفت : افغانستان بازار خوبی برای کالاهای صنعتی ایران است، بنابر این لازم است ، افغانستان و ایران در زمینه تجارت و حمل و نقل ، تسهیلات بیشتری ایجاد کنند و از این فرصت استفاده نهایی را ببرند.

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان در بخش دیگری از اظهاراتش  گفت : با روی کارآمدن این حکومت ، امنیت در افغانستان برقرار شده است و نیروهای امنیتی توانسته اند ، گروه تروریستی داعش را نابود کنند .

" امیرخان مقتی " با بیان اینکه تأمین امنیت سراسری در افغانستان، نه تنها به نفع این کشور، بلکه به نفع منطقه و جهان است، افزود : در مبارزه با مواد مخدر نیز اقدامات موثری انجام شده و کشت خشخاش  تقریباً به صفر رسیده است.

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان با بیان اینکه در بیست سال اشغال این کشور، از طرف آمریکا ، شمار معتادان به مواد مخدر به حدود چهارمیلیون نفر رسید افزود : روند درمان معتادان به مواد مخدر با جدیت ادامه دارد.

 

کلیدواژه