مهر ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۸ Asia/Dushanbe
  • پارک علم و فناوری با مشارکت ازبکستان و ایران در سمرقند راه‌اندازی می‌شود
    پارک علم و فناوری با مشارکت ازبکستان و ایران در سمرقند راه‌اندازی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایران گفت: پارک علم و فناوری با مشارکت ازبکستان و ایران در شهر سمرقند راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا،« روح‌الله دهقانی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایران در حاشیه دیدار با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در تاشکند افزود: پارک علم و فناوری با مشارکت دو کشور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند با حضور مجموعه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) راه‌اندازی می‌شود.


معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه، مراحل مقدماتی و رایزنی‌ها میان دو کشور برای راه اندازی پارک فناوری تا دو ماه آینده آغاز می‌شود، تاکیدکرد: ایران و ازبکستان ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و الزامات این پارک خواهند بود.
«عبدالرحمن اوف» وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان با استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران گفت: برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه به دعوت وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در رویداد هفته بین‌المللی نوآوری ازبکستان به آن کشور سفر کرده است.
بازدید از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان که ۲۵ شرکت دانش بنیان ایرانی در هم  حضور دارند، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در سفر به ازبکستان است.

 

کلیدواژه