آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۶:۵۳ Asia/Dushanbe
  • کمک مالی آلمان به بخش آموزش و بهداشت ازبکستان
    کمک مالی آلمان به بخش آموزش و بهداشت ازبکستان

مقامات ازبکستان و بانک توسعه آلمان (KfW) در شهر تاشکند برای اعطای کمک مالی بلاعوض به ارزش 16 میلیون یورو قرارداد امضا کردند.

KfW (Kreditanstalt für Wiederaufbau)  یک بانک توسعه آلمانی است که در سال 1948 میلادی ایجاد شده است. هدف اصلی این بانک تامین مالی پروژه‌هایی مبنی بر توسعه اقتصاد آلمان است. KfW همچنین به عنوان یک بانک دولتی از پروژه‌های بین‌المللی در حوزه توسعه پایدار حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در دیدار «ویتالیس ریتر» مدیر ارشد بازاریابی بانک توسعه آلمان (KfW) و «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان، قراردادی به ارزش 16 میلیون یورو (بلاعوض) امضا شد.

14 میلیون یورو از این مبلغ به آموزش حرفه‌ای، ساخت‌وساز، تعمیر و تجهیز مراکز اشتغال ازبکستان اختصاص خواهد یافت. دو میلیون یورو هم برای حمایت از کل پروژه مصرف خواهد شد.

قراردادهای بلاعوض پروژه "نوسازی سیستم آموزش و افزایش مهارت کارمندان پزشکی در شهر ترمذ" دومین گام مهم محسوب می‌شود. این قراردادها 13 میلیون یورو برای ایجاد یک مرکز آموزشی شبیه‌سازی در شهر "ترمذ" و 500 هزار یورو هم برای حمایت از طرح‌های افزایش مهارت کارمندان تخصیص می‌دهد.

این طرح‌ها برای توسعه سیستم آموزش و بهداشت ازبکستان و بهبود رفاه مردم اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین به جذب تجربیات و فناوری‌های پیشرفته آلمان در زمینه‌های آموزشی و بهداشتی ازبکستان کمک می‌کنند.

کلیدواژه