آذر ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۸:۲۶ Asia/Dushanbe
  • بیشکک میزبان نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی
    بیشکک میزبان نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی

نشست سالانه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی در بیشکک با حضور برخی مقامات سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

در نشست سالانه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی، «جین بیک کولوبایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان، «کاهی ایمندزه» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آسیای مرکزی، «روزا آتونبایوا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رئیس ماموریت کمک به افغانستان و نمایندگان ارشد دبیرخانه این سازمان در نیویورک، حضور داشتند.

هدف این نشست، تبادل نظر درباره رویدادها و روندهای مؤثر بر صلح و امنیت در آسیای مرکزی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، کولوبایف در سخنرانی خود خاطرنشان کرد، رویدادهایی در روابط بین‌الملل در حال وقوع است که پیامدهای بلندمدتی برای منطقه آسیای مرکزی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه قرقیزستان گفت، همه کشورهای آسیای مرکزی درک روشنی از به هم پیوستگی سرنوشت خود دارند و برای گفت‌وگوی سیاسی مداوم و افزایش همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و امنیتی تمایل متقابل دارند.

وضعیت افغانستان، دیگر محور سخنرانی کولوبایف بود.

وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان برای تامین امنیت و رفاه منطقه، از کشورهای آسیای مرکزی خواست تا تعامل و هماهنگی را در این زمینه افزایش دهند.

کلیدواژه