آذر ۲۰, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸ Asia/Dushanbe
  • وزارت انرژی ازبکستان  از مصرف کنندگان خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند
    وزارت انرژی ازبکستان از مصرف کنندگان خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند

وزارت انرژی ازبکستان از محدودیت فعالیت پمپ‌های گاز در سراسر این کشور به دلیل شروع فصل سرما خبر داد.

پیشتر، درمورد محدودیت‌ فعالیت پمپ‌های گازی در استان‌های «اندیجان» و «سرخان دریا» و همچنین «قره قلپاقستان» و «قشقه دریا» ازبکستان گزارش شده بود.

درهمین ارتباط، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ازبکستان همچنین در مورد تغییر ساعت کار پمپ گازها در «تاشکند» و سایر مناطق این کشور نیز خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاشکند ؛ وزارت انرژی ازبکستان روز یکشنبه از مصرف کنندگان خواست تا زمان تثبیت وضعیت، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

براساس گزارش وزارت انرژی و شرکت «حدود گازتامینات» ازبکستان، تقاضا برای گاز طبیعی در میان مردم این کشور به دلیل سرد شدن دمای هوا افزایش یافته که به نوبه خود منجربه کاهش قابل توجه فشار گاز شده است. براین اساس، اقداماتی برای محدود کردن ساعات کار پمپ‌های گاز متان با اهداف تامین گاز طبیعی مردم ازبکستان انجام می‌گیرد که طبق آن، پمپ‌های گاز از ساعت 6:00 صبح تا 15:00 بعداز ظهر فعالیت خواهند کرد.

«جوره بیک میرزامحموداف» وزیر انرژی ازبکستان گفته که در زمستان سال گذشته اوج کسری گاز به 21.6 میلیون متر مکعب گاز در روز رسید که در صورت لزوم گازرسانی برای برخی از پمپ‌های گاز 30 درصد کاهش می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه