آذر ۲۹, ۱۴۰۲ ۰۹:۲۲ Asia/Dushanbe
  • برگزاری 7 مانور نظامی مشترک توسط سازمان پیمان امنیت جمعی
    برگزاری 7 مانور نظامی مشترک توسط سازمان پیمان امنیت جمعی

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد: این سازمان هفت مانور نظامی مشترک را برای سال 2024 برنامه ریزی کرده که در روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

در حال حاضر، سازمان پیمان امنیت جمعی شامل شش کشور ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است. اهداف این سازمان تقویت صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای، حفاظت از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای عضو است که برای دستیابی به این اهداف، استفاده از ابزارهای سیاسی در اولویت است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از «بیشکک» ؛ نشست‌های مشترک شورای عمومی شانزدهمین مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی روزگذشته (سه شنبه) در «مسکو»، پایتخت روسیه برگزار شد. این نشست به ریاست « ویاچسلاو ولودین» رئیس مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی و رئیس دومای دولتی روسیه برگزار شد.

ولودین گفت: در طول مدت فعالیت این سازمان، 12 قانون و موافقتنامه نمونه و همچنین 70 توصیه در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی، تامین امنیت اطلاعات، پاسخگویی به شرایط اضطراری، همکاری‌های نظامی-فنی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به تصویب رسید.

رئیس مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی همچنین اولویت‌های کاری مجمع را شامل دفاع مشترک در برابر حملات سایبری غرب، تامین امنیت بیولوژیکی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حفاظت از حافظه تاریخی و همچنین تقویت همکاری مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی با سایر سازمان‌های بین پارلمانی عنوان کرد.

«نورلان بیک شاکی اف» رئیس پارلمان قرقیزستان ، محمدطاهر ذاکرزاده، رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان و «ارلان کوشانوف» رئیس پارلمان نمایندگان قزاقستان هم از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

هیئت ارمنستان که در نشست سران این سازمان در ماه نوامبر در مینسک حضور نداشتند، در این نشست نیز غایب بودند.

Image Caption

 

کلیدواژه