دی ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۳ Asia/Dushanbe
  • ستایش مقام سابق قرقیز از آرمان و عزم
    ستایش مقام سابق قرقیز از آرمان و عزم "سردار سلیمانی"

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان با اشاره به بینش معنوی شهید سلیمانی، صداقت و عزم او را در مبارزه با دشمنان و برقراری امنیت در منطقه ستود.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه 2020 در حالی‌که به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس وقت بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و هشت نفر از همراهانش به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، «تورسونبای باقر اولو» عضو سابق پارلمان قرقیزستان با اشاره به نقش و جایگاه ایران و سردار شهید «قاسم سلیمانی» در مبارزه با تروریسم بین‌المللی گفت، نبوغ استراتژیک و تجربه رهبری نظامی سردار سلیمانی بر ماهیت عملیات نظامی علیه تروریسم در منطقه بسیار تأثیرگذار بود. 

باقر اولو تاکید کرد، ایدئولوژی و نگاه دینی سردار سلیمانی در تمام فعالیت‌های این شهید از جمله در امور نظامی کاملاً قابل مشاهده بود. صداقت و عزم این شهید در اجرای وظایف، حتی مخالفانش را واداشت تا به او احترام بگذارند و ایشان را به عنوان یکی از مقامات برجسته جمهوری اسلامی ایران بشناسند.

این مقام سابق قرقیز خاطرنشان کرد، سردار سلیمانی در خارج از ایران بیش از داخل کشور شناخته شده است و شخصیت مهمی در مخالفت با سلطه آمریکا و متحدانش (از جمله اسرائیل) بر عرصه بین‌الملل بود. اقتدار و استواری او در رویارویی با دشمنان، باعث ترس آن‌ها می‌شد.

باقر اولو همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی فلسطینی‌ها گفت، من نه تنها از کشورهای اسلامی، بلکه از همه ملت‌هایی که به "ماهیت وحشی" صهیونیسم پی برده‌اند، می‌خواهم با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، سرانجام به تشکیل کشور مستقل فلسطین برسند. چرا که فقط در این صورت، فلسطینی‌ها می‌توانند سرزمین‌های از دست رفته خود را پس بگیرند. 

به گفته این کارشناس قرقیز، موضوع فلسطین همه مسلمانان جهان را به هم پیوند می‌دهد. اگر این کشور نباشد وحدت امت اسلامی چندان تحقق پیدا نمی‌کند و این فقط به سود صهیونیست‌ها است.

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان افزود، برای جلوگیری از حملات آتی به ملت‌های مسلمان باید نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی را به همراه متحدان و حامیان آن‌ها دستگیر و به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات کرد.

کلیدواژه