فروردین ۰۷, ۱۴۰۳ ۱۷:۱۲ Asia/Dushanbe
  • شیعیان روسیه یادبود جانباختگان حادثه تروریستی کروکوس را گرامی داشتند
    شیعیان روسیه یادبود جانباختگان حادثه تروریستی کروکوس را گرامی داشتند

جمعی از شیعیان روسیه با حضور در مکان یادبودی که به صورت خودجوش توسط شهروندان برای گرامیداشت یاد جانباختگان حمله تروریستی تالار شهر کروکوس در مقابل این تالار ایجاد شده، با اهدای گل، یاد این قربانیان را گرامی داشتند.

شامگاه جمعه 22 مارس ( سوم فروردین‌ماه 1403)  در تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به آتش‌سوزی  تالار شهر کروکوس در حومه مسکو  پایتخت روسیه 139 نفر  کشته و 180 نفر دیگر زخمی شدند .

به گزارش ایرنا، " فامیل جعفروف " رئیس سازمان دینی شیعیان روسیه دوشنبه پس از حضور در این آیین حمله به تالار کروکوس، را اقدامی غیرانسانی، بیرحمانه و تروریستی نامید و گفت: ما به اینجا آمدیم تا با خانواده های جانباختگان این حادثه و با همه روس‌ها - برادران و خواهران هموطن خود - ابراز همدردی کنیم.

رئیس سازمان دینی شیعیان روسیه افزود: ️این حمله تروریستی، درد و تراژدی مشترک ما در روسیه است، ضربه‌ای که بی پاسخ نخواهد ماند.

در همین حال " داود میرزاخانی " سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه نیز با همراهی جمعی از کارکنان این کنسولگری و ایرانیان مقیم در مکان خودجوش یادبود جانباختگان حادثه تروریستی کروکوس حضور یافت و با اهدای گل، با خانواده‌های جانباختگان ابراز همدردی کرد.

علاوه بر آنکه این روزها سفارت روسیه در تهران به محلی برای اهدای گل و گرامیداشت یاد جانباختگان این حادثه تروریستی تبدیل شده است، تصاویر دریافتی از کنسولگری روسیه در شهر رشت در شمال ایران نیز بیانگر ابراز احساسات و همدردی مردم و مسئولان استان گیلان به قربانیان حمله تروریستی کروکوس است.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون 11  نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. 

 

کلیدواژه