اردیبهشت ۰۵, ۱۴۰۰ ۱۳:۰۰ Asia/Dushanbe
  • محب:در گذشته بیش از پنج هزار زندانی طالبان آزاد شدند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد
    محب:در گذشته بیش از پنج هزار زندانی طالبان آزاد شدند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد

مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد تنها در صورت توافق صلح و آتش‌بس درباره آزادی زندانیان طالبان با این  گروه مذاکره می‌شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری تسنیم، «حمدالله محب» به خبرنگاران در کابل گفت: دولت افغانستان برای شرکت در نشست استانبول آمادگی کامل دارد اما طالبان با تعویق آن نشان داد که به روند صلح متعهد نیست.

وی افزود در گذشته بیش از پنج هزار زندانی طالبان آزاد شدند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

حمدالله محب با اشاره به درخواست طالبان برای آزادی زندانیان بیشتر تاکید کرد: به زودی هیاتی از پاکستان وارد کابل خواهد شد و درباره مسائل دوجانبه و روند صلح با طالبان گفت‌وگو خواهد کرد.

حمدالله محب افزود: نظامیان خارجی پس از ترک افغانستان، تجهیزاتی به ارزش حدود یک میلیارد دلار را به دولت افغانستان تحویل می‌دهند.

پیش از این رسانه‌های غربی بارها گفته بودند آمریکا پیش از خروج از افغانستان بیشتر تجهیزات و تاسیسات نظامی خود را تخریب خواهد کرد.

یکی از چالش‌های عمده برای انتقال و خارج کردن تجهیزات از افغانستان جغرافیای این کشور است و با توجه به زمین کوهستانی و ناهموار امکان خروج تجهیزات از طریق جاده در زمان کوتاه وجود ندارد و همچنین بنادری نیز برای انتقال تجهیزات از طریق کشتی نیست.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه