اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ Asia/Dushanbe
  • برکناری های گسترده در ولایت باتکند قرقیزستان پس از درگیری های مرزی 20 آوریل با تاجیکستان صورت می گیرد
    برکناری های گسترده در ولایت باتکند قرقیزستان پس از درگیری های مرزی 20 آوریل با تاجیکستان صورت می گیرد

نخست وزیر قرقیزستان حکم برکناری رییسان ولایت باتکند و ناحیه های لیلک و باتکند را که مناطق درگیری اخیر مرزی با تاجیکستان بودند، امضا کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اکی پرس، بر اساس فرمان الغ بیک معروف‌اف نخست وزیر قرقیزستان، آموربک سبحان علی اف که در ماه فوریه امسال به سمت رییس ولایت باتکند تعیین شده بود، از مقام خویش برکنار شده است.

اکنون ژنرال عبدالکریم عالم بای اف معاون اول رییس خدمات مرزبانی قرقیزستان مسوولیت ریاست ولایت باتکند را بر عهده خواهد داشت.

همچنین عاقل بیک آرازاف از سمت رییس ناحیه باتکند برکنار و الماس بیک رحمان قل اف جانشین وی در این مقام شده است.

بر اساس فرمان دیگر نخست وزیر قرقیزستان، بای مراد بیک مراداف از ریاست ناحیه لیلک برکنار و اوچقون بیک جوره بای اف جانشین وی شده است.

معاونان رییس ولایت باتکند و رییسان دو ناحیه لیلک و باتکند نیز از سمت های خود برکنار شده اند.

آرتیم ناویک اف معاون نخست وزیر قرقیزستان صبح روز چهارشنبه 5 می مقامات تازه منصوب شده ولایت باتکند را در جلسه ای معرفی کرد.

درگیری اخیر مرزی در روز 29 آوریل امسال بزرگترین نزاع ساکنان روستاهای مرزی و نیروهای مرزبانی تاجیکستان و قرقیزستان در 20 سال اخیر بود.

منابع ولایت سغد اعلام کردند که در این درگیری 19 نفر کشته و 88 تن زخمی شده اند.

وزارت تندرستی قرقیزستان نیز اعلام کرد که در درگیری روز 29 آوریل میان مرزبانان تاجیک و قرقیز 36 تبعه این کشور کشته و 200 نفر نیز زخمی شدند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه