اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۹:۲۶ Asia/Dushanbe
  • ژنرال خورشید محمد زاده پس از فرار گلمراد حلیم اف به سوریه فرمانده نیروی ویژه وزارت کارهای داخله تاجیکستان شد
    ژنرال خورشید محمد زاده پس از فرار گلمراد حلیم اف به سوریه فرمانده نیروی ویژه وزارت کارهای داخله تاجیکستان شد

دادستانی کل قرقیزستان علیه فرمانده نیروی ویژه وزارت کارهای داخله تاجیکستان به اتهام مشارکت در درگیری مرزی روزهای 28 و 29 آوریل پرونده جنایی تشکیل کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه روسی اینترفکس، بلیک خالق اف نماینده دادستانی کل قرقیزستان گفته است که بررسی پرونده علیه ژنرال خورشید محمدزاده فرمانده نیروی ویژه وزارت کارهای داخله تاجیکستان به کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان واگذار شده است.

وی ادعا کرده است که مشارکت این ژنرال تاجیک در درگیری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان در روزهای 28 و 29 آوریل جای تردید ندارد و باید به این اقدام بهای حقوقی داده شود.

ژنرال خورشید محمدزاده پس از فرار سرهنگ گلمراد حلیم اف فرمانده پیشین نیروی ویژه وزارت کارهای داخله تاجیکستان به سوریه به سمت فرماندهی این واحد منصوب شد.

وی قبلا طرف قرقیزستان را به آغاز درگیری اخیر مرزی متهم کرده خواستار پایان دادن به اختلافات از راه مذاکرات سیاسی شده بود.

ژنرال محمدزاده تأکید کرده بود که نباید دوستی چندین هزارساله مردمان تاجیک و قرقیز خلل دار گردد اما جانب قرقیزستان نیز باید این نکته را مد نظر داشته باشد که استفاده از زور با واکنش شدید تاجیکستان رو به رو خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: