اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶ Asia/Dushanbe
  • تاجیکستانی ها از تجربیات کشاورزی ازبکستانی ها استفاده می کنند
    تاجیکستانی ها از تجربیات کشاورزی ازبکستانی ها استفاده می کنند

گروهی از وزارت کشاورزی تاجیکستان که برای کسب تجربه های کشاورزان ازبکستان طی دو روز در تاشکند حضور داشتند، با پیشرفت ها و دستاوردهای همتایان خویش آشنا شدند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اکی پرس، سعدی کریم زاده معاون اول وزیر کشاورزی تاجیکستان گفته است، ازبکستان طی سال های اخیر با استفاده از فناوری های نوین در رشد بخش کشاورزی و تولید محصولات  پیشرفت های زیادی کرده است که آموزش این روش ها برای کشاورزان تاجیک بسیارمهم می باشد.

هیات تاجیکستانی طی دو روزحضور خویش از مرکز پژوهش های فناوری های نوین تولید محصولات کشاورزی تاشکند، گلخانه ها، باغها، استخرهای پرورش ماهی، آزمایشگاه فرواری محصولات کشاورزی در دانشگاه کشاورزی تاشکند بازدید کرد و با مهارت های همتایان خویش آشنا شد.

طرف تاجیکستان اعلام کرده است که آماده است از تجربه کشاورزان ازبکستانی در استفاده از فناوری های نوین تولید محصولات کشاورزی استفاده نماید.

در پی برگزاری هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری تاجیکستان و ازبکستان در تاشکند به ریاست قاهر رسول زاده وعبدالله عارف اف نخست وزیران دوکشور در روز15 می سال جاری تصمیم گرفته شد که ازتجربه کشاورزان ازبکستانی در رشد بخش کشاورزی وتولید محصولات استفاده شود.

مبادلات تجاری تاجیکستان و ازبکستان در سه ماه نخست امسال به 104 میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مانند سال 2020 افزایش 23 میلیون و 100 هزار دلاری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه