آبان ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷ Asia/Dushanbe
  • وزارت خارجه تاجیکستان پیگیر تبعه بازداشت شده این کشور به درخواست قرقیزستان
    وزارت خارجه تاجیکستان پیگیر تبعه بازداشت شده این کشور به درخواست قرقیزستان

وزارت امورخارجه تاجیکستان اعلام کرد که پیگیر قضیه بازداشت دلاورجوره اف ساکن ناحیه اسفره درشهر وسیبریسکی روسیه به درخواست مقامات قضایی قرقیزستان می باشد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، مقامات این وزارت گفته اند که از طریق کنسولگری تاجیکستان درنووسیبریسکی وسفارت این کشوردرمسکو به دنبال آزادی این فرد هستند که تابعیت دوگانه روسیه وتاجیکستان را دارد.

وی روز8 نوامبرسال جاری ازسوی کارمندان پلیس شهرنووسیبریسکی روسیه به درخواست مقامات قضایی قرقیزستان به اتهام مشارکت درنزاع مرزی با قرقیزها بازداشت شده است.

مقامات پلیس روسیه 8 ژانویه سال جاری نیزدرفرودگاه مسکو وی را به اتهام مشابه بازداشت کرده بودند که پس ازتحقیق وبه دلیل داشتن تابعیت روسی آراد شد که دوباره دستگیر و به بازداشتگاه موقت منتقل شده است.

مقامات قضایی قرقیزستان علیه 25 نفرازساکنان ناحیه اسفره تاجیکستان که در روسیه به سرمی برند به اتهام مشارکت درنزاع مرزی پرونده جنایی تشکیل کرده و خواستاراسترداد آنان شده اند.

اما بستگان این افراد مدعی اند که این اتهامات بی اساس می باشد واکثرآنان در زمان درگیریها مرزی میان تاجیکها او قرقیزها درتاجیکستان حضور نداشته اند.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه