فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۹:۴۷ Asia/Dushanbe
  • گلباران سفارت ایران در کابل
    گلباران سفارت ایران در کابل

شماری از شهروندان افغان با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت ایران در کابل و گلباران آن از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا در مقابل نفاق دشمنان هوشیار باشند.

شماری از بدخواهان روابط ایران و افغانستان تحت تاثیر القائات تفرقه‌افکنانه مشکوک دشمنان دو کشور در شبکه‌های اجتماعی، روز دوشنبه مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات تجمع و اقدام به سنگ‌پرانی کردند.

این افراد بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل این ساختمان ، دوربین های امنیتی آن را نیز شکستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه "۸ صبح" افغانستان، تجمع بزرگ مردم افغانستان با شعار «نه به فتنه انگیزان؛ افغانستانی- ایرانی، اتحاد اتحاد- ما باهم برادریم» مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل (پایتخت افغانستان) برگزار شد .

صبح امروز چهارشنبه گروهی از شهروندان افغان با تجمع در برابر سفارت ایران در کابل، حمله فتنه گران به اماکن دیپلماتیک ایران در کشورشان را محکوم کردند و بعد از اهدای گل به کارکنان سفارت با قرائت قطعنامه ای از دو ملت افغانستان و ایران خواستند که در «مقابل نفاق دشمنان دو ملت هوشیار باشند».

در بیانیه تجمع کنندگان آمده است ، «اگر شماری از افراد مغرض دیروز درب کنسولگری ایران را در هرات سنگباران کردند، ما امروز به نماینده‌گی از مردم افغانستان درب سفارت ایران را در کابل به نشانه برادری و دوستی گلباران می کنیم.»

همچنین جمعی از مردم هرات اعم از تجار و افراد سرشناس، با حضور در کنسولگری ایران در هرات حمله به این نمایندگی دیپلماتیک را محکوم و از خدمات ایران به افغانستان قدردانی کردند.

پس از این اتفاق مقامات جمهوری اسلامی ایران آن را توطئه خواندند و "نعیم الحق حقانی" رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان در افغانستان نیز تجمع روز دوشنبه گروهی ناشناس مقابل کنسولگری ایران در هرات و تعرض به آن را اقدامی خودسرانه خواند.

کلیدواژه