اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ ۰۹:۰۲ Asia/Dushanbe
  • تلاش کابل برای آغاز عملیات اجرایی مسیر ریلی «ترانس افغان»

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان گفت: برنامه‌ریزی شده طی یک ماه آینده اقدامات میدانی و اجرایی برای ساخت خط آهن مشترک با ازبکستان آغاز شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از فارس، «بخت‌الرحمن شرافت» رئیس اداره راه آهن افغانستان گفت: برنامه ریزی شده طی یک ماه آینده اقدامات میدانی برای ساخت خط راه آهن مشترک با ازبکستان آغاز شود.

رئیس اداره راه آهن افغانستان افزود: گروه کارشناسان فنی کار خود را در این ماه آغاز خواهند کرد و اکنون همه ادارات در حال بررسی این موضوع هستند.

بر اساس برنامه تدوین شده راه آهن افغانستان، خط راه آهن ترانس افغان از «مزار شریف»، «سمنگان»، «پول خمری»، «کابل»، «لوگر» و «جلال آباد» می‌گذرد و در نهایت به پاکستان می‌رسد.

 26 و 27 مارس در شهر «ترمذ» نشست گروه‌های «ازبکستان-افغانستان- پاکستان» برگزار شد که در آن همکاری در بخش حمل و نقل و لجستیک مورد بررسی قرار گرفت.

خط ریلی «ترمذ - مزار شریف - کابل – پیشاور» می‌تواند نقطه عطفی برای آینده منطقه باشد. «محمد ازفر احسن» رئیس کمیسیون سرمایه گذاری پاکستان گفت: از دیرباز افغانستان را به دلیل نقش متصل کننده بین بخش‌های مختلف قاره، «قلب آسیا» نامگذاری کرده‌اند.

 

کلیدواژه