خرداد ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۴:۵۲ Asia/Dushanbe
  • گسترش همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا
    گسترش همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان با هیئت دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند»، چشم انداز گسترش همکاری‌ها ی دو جانبه ، بررسی شد.

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ کننده طرحهای سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاشکند یادداشت تفاهمی امضا کردند.

به گزارش  خبرگزاری فارس، «ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و«اوون مورفی»   رئیس هیئت دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا ،  از  همکاری های متقابل ازبکستان با همه نهادهای سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر، اظهار خرسندی کردند.

 «اوون مورفی»  سیر کنونی همکاری بین ازبکستان و دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر از جمله در زمینه هایی مانند ارزیابی های کارشناسی اسناد قانونی و تکامل قوانین مطابق با استانداردهای بین المللی را بسیار ارزشمند خواند.
طرفین در این دیدار در مورد اجرای توصیه های مطرح شده در گزارش نهایی دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر در نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان 24 اکتبر سال 2021 میلادی تبادل نظر و آمادگی خود را برای همکاری موثر در این راستا ابراز کردند.
ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است و با این سازمان در زمینه های تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاریهای اقتصادی بین المللی و محیط زیست همکاری می کند.


 

کلیدواژه