مرداد ۰۱, ۱۴۰۱ ۰۸:۰۸ Asia/Dushanbe
  • افزایش فقر در افغانستان
    افزایش فقر در افغانستان

ساکنان کابل پایتخت افغانستان می‌گویند فقر و گرسنگی در مناطق مختلف کشور درحال افزایش است.

براساس گزارش های بین المللی، بیشتر جمعیت حدود 40 میلیون نفری افغانستان با فقر و گرسنگی شدید روبرو هستند. دفتر سازمان ملل در افغانستان ماه گذشته اعلام کرده بود: به تنهایی نمی‌توان چنین بحرانی را بدون بسیج کامل جامعه بین‌المللی مهار کرد. پس از تسلط طالبان، فقر و گرسنگی به‌گونه‌ی بی‌سابقه در افغانستان فراگیر شده است.

به گزارش شبکه سی سی تی وی؛ ساکنان کابل پایتخت افغانستان می‌گویند در شرایطی که اقتصاد کشور در مواجهه با تحریم‌های بین المللی دست و پنجه نرم می‌کند، افغان‌ها هر روز بیشتر به سمت فقر و گرسنگی می‌روند.

برآورد سازمان ملل متحد این است که ۹۵ درصد افغان‌ها با کمبود مواد غذایی روبرو هستند در حالی که نیمی از جمعیت با «گرسنگی حاد» مواجه اند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت طالبان در افغانستان هم اذعان دارد: «وضعیت انسانی وخیم شده است. این وضعیت از قبل وجود داشت، بنابراین زمانی که ما به قدرت رسیدیم، با تحریم‌های خودکاری که علیه افغانستان اعمال شد، این شرایط تشدید شد.

عضو ارشد طالبان می گوید: ارتباط ما با سیستم بین المللی سوئیفت قطع شده ۹۷ درصد از جمعیت با درآمدی کمتر از خط فقر تعیین شده توسط بانک جهانی - یعنی ۱/۹ دلار در روز - زندگی می‌کنند.

کلیدواژه