شهریور ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۸:۱۹ Asia/Dushanbe

دستکم 20 نفر از جمله دو کارمند سفارت روسیه در افغانستان بر اثر انفجار تروریستی امروز( دوشنبه) کابل، کشته شدند .

افغانستان همواره در ماهها و هفته های اخیر شاهد انفجارها و حملات تروریستی درمناطق مختلف این کشور از جمله کابل ، مساجد مزار شریف و قندوز و اخیرا هلمند بوده است که براثر آن صدها نفرکشته و زخمی شدند.اکثر این انفجارها را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، انفجار امروز دوشنبه در بین دانشجویانی که در حال دریافت فرم روادید بوده‌اند صورت گرفته و آمار ابتدایی آن را حدود ۲۰ نفر کشته عنوان شده  اما آمار دقیق تاکنون مشخص نیست.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان در افغانستان اعلام کرد، نیرو‌های امنیتی یک عامل انتحاری را نزدیک سفارت روسیه در کابل به قتل رساندند.

براساس این گزارش ، شاه محمود، دبیر دوم سفارت روسیه در کابل و یک کارمند اداره امنیتی سفارت در حمله تروریستی امروز نزدیک این سفارتخانه کشته شدند.

بدنبال آن « دمیتری پسکوف» ، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ، حمله تروریستی امروز در نزدیکی سفارت روسیه در کابل را محکوم کرد و یک اقدام تروریستی غیرقابل قبول دانست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  هم گفت : مسکو امیدوار است عاملان حمله تروریستی نزدیک سفارت روسیه در کابل در سریعترین زمان ممکن شناسایی شوند.

وقوع انفجارهای تروریستی در مناطق مختلف افغانستان نشان میدهند که بر خلاف ادعای دولت موقت طالبان در افغانستان، این دولت هنوز نتوانسته امنیت لازم را در این کشور برقرار کند.

کلیدواژه